top of page
  • Wix Facebook page

עיבוד חווית לידה

"יש שם משהו שממשיך איתי מאז הלידה, משהו שאני לא מצליחה להשתחרר ממנו"

המשפט הזה חוזר שוב ושוב אצל נשים שמגיעות אלי לעיבוד חווית הלידה שלהן. הדבר שמושך את תשומת ליבי הוא שזה כלל לא אודות צורת הלידה שעברו. זו יכולה להיות לידה טבעית או אפידוראלית, מהירה או איטית, לידה שהייתה בה תמיכה פיזית או נפשית או אישה שילדה ללא ליווי כלל.

הלידה מחזיקה בתוכה המון רגעים, ישנם רגעים טובים ומחזקים וישנם רגעים פחות קלים. במהלך המפגשים בקליניקה אנחנו מבינות יחד אילו מהרגעים מבקשים את מירב תשומת הלב כרגע, אלה שמבקשים לקבל הכרה כדי שהאישה תוכל להתפנות אל חייה, אל הטיפול בתינוק, אל הזוגיות שלה, אל עצמה.

כשמישהי מתקשרת אלי ושואלת "אז איך עושים את זה? איך מעבדים לידה?" אני לוקחת לעצמי רגע לחשוב. התשובה תמיד תשתנה. כשם שאין שתי נשים זהות אין תהליך עיבוד זהה. כל אישה זקוקה לדבר אחר שיעזור לה, שיקל עליה. אני למעשה לא מעבדת עבורן את הלידה, אני מלווה אותן בתהליך שלהן, בקצב שלהן, בצורת העיבוד שלה הן זקוקות ולכל אחת קיימת דרך מסוימת שנכונה עבורה.

במשך מספר שנים רכשתי ידע נרחב בגישה ששמה B.O.T - תרפיה מוכוונת לידה - Birth Oriented Therapy זו גישה שפותחה לליווי אישי הממוקד בשדה הלידה ומכילה בתוכה אוסף מגוון של כלים מעולם התרפיה כמו: התמקדות, SE - החוויה הסומטית, קונסטלציה משפחתית ועוד. ישנם שני דברים מאוד מיוחדים בעיני בגישה הזו, האחד הוא שניתן 'לשחק' בה, ניתן להתאים כל כלי לאישה שיושבת מולי, לאינטראקציה הספציפית שקורית בין שתינו בדיוק באותו הרגע, למרחב המיוחד שמתאפשר בתהליך כזה. הדבר המיוחד השני בגישה הוא שאישה שמגיעה לקליניקה יכולה להשתמש באותם הכלים איתם עבדנו יחד, מאוחר יותר עם עצמה, בבית שלה, במרחב שלה. ישנן נשים שייעזרו בפגישה אחת או שתיים וישנן שימשיכו את התהליך במשך מספר פגישות. ישנן נשים שנוח להן יותר לדבר וישנן שייעזרו בציור, עבודה עם פלסטלינה, קלפי השלכה ועוד.

מפגש עם סיפור לידה הוא שער, שער פנימה, הסכמה להיכנס אל עצמי. אם הסיפור עדיין נמצא בי ומהדהד, יש לו משהו נוסף לספר לי, חלק שזקוק להתבוננות יותר מעמיקה שלי. העבודה תהיה היכרות עם אותם החלקים בלידה שאינם מרפים.

".. הדבר שלו הייתי זקוקה ביותר בתהליך עיבוד הלידה שלי היה נוכחות. נוכחות של אדם נוסף מולי שאינו שופט או מבקר, אלא רק נמצא ומקשיב לכל החלקים שבי שמתביישים להיחשף, גם בפני הקרובים אלי ביותר ולפעמים גם בפני עצמי. פתחת בפני את השער החשוב הזה ועכשיו, אני יכולה לעבור בפתחם של שערים נוספים.." (מתוך דבריה של ע' איתה נפגשתי לעיבוד הלידה שלה).

Tags:

bottom of page